Sosiaalisen median ulkoistaminen

Sosiaalisen median ulkoistaminen – Mitä pitää ottaa huomioon?

Ulkoistaessasi somen tekemistä on tärkeää ottaa huomioon seuraavat asiat:


1. Tavoitteet: Määrittele selkeät tavoitteet, joita haluat saavuttaa sosiaalisen median läsnäololla. Pidä huoli, että tämä tehdään yhdessä palveluntarjoajan kanssa. Tämä auttaa valitsemaan oikeanlaisen kumppanin ja varmistaa, että tavoitteet ovat yhteisiä sekä mahdollinen kumppani ymmärtää minkälaisesta työstä on kyse.


2. Kumppanin valinta: Etsi luotettava ja kokenut kumppani, joka ymmärtää liiketoimintaasi ja brändiäsi. Tarkista kumppanin referenssit ja kokemus vastaavista projekteista. Ota heidän kanssaan tarvittaessa useampikin tapaaminen, jotta voit myös tarkistaa henkilökemioiden kohtaamisen.


3. Sopimus: Laadi selkeä sopimus, joka sisältää tavoitteet, vastuut, aikataulun, budjetin ja raportointivaatimukset. Hälytyskellojen on hyvä soida, mikäli palveluntarjoaja ei laadi minkäänlaista sopimusta.


4. Sisällöntuotanto ja vaikuttaminen: Sovi kumppanisi kanssa, miten sisällöntuotanto hoidetaan. Kuka vastaa sisällön suunnittelusta, tuotannosta ja julkaisemisesta? Miten sisällön laatu varmistetaan? Kuka toimittaa kuvat? Vaikutetaanko tilillä? Vastataanko kommentteihin?


5. Sitoutuminen: Vaikka palvelun ulkoistaminen helpottaa sosiaalisen median hallintaa, on tärkeää muistaa, että oma sitoutumisesi on tärkeää. Ota aikaa yhteistyöhön ja seurantaan kumppanin kanssa. Pidä myös huoli siitä, että palveluntarjoaja pitää sinut perillä asioista. (Tietynlaiset kommentit, bottiseuraajat jne.)


6. Raportointi: Varmista, että kumppanisi toimittaa säännöllisesti raportteja, jotka sisältävät tietoa postausten suoritumisesta ja tavoitteiden saavuttamisesta. Tämä auttaa sinua arvioimaan kumppanisi työtä ja tekemään tarvittavia muutoksia kampanjaan.


7. Budjetti: Selvitä etukäteen mikäli teette myös maksettuja mainoksia.  

Veloitukseton nettisivu- sekä hakukoneoptimointi auditointi – Tilaa tästä!

Tässä ei ole koiraa haudattuna. Et tule saamaan kuvan tyypiltä muuta sähköpostia, kuin auditoinnin ja mahdollisuuden käydä sen kanssani läpi. ☺️

Jos siis kiinnostuit – tilaa ihmeessä veloitukseton auditointi ja näet konkreettisesti, missä nettisivuillasi voisi olla kehitettävää ja miten voisit nousta hakukoneoptimoinnilla orgaanisissa tuloksissa vieläkin korkeammalle.

Virhe: Yhteydenottolomaketta ei löytynyt.