Asiakascase – swissline FINLAND

Swissline on Sveitsiläinen ammattikosmetiikka brändi, jota löytyy valikoiduilta jälleenmyyjiltä sekä kosmetologeilta ympäri maailmaa.

Swissline:lla on tarkat brändiohjeistukset, joita tuli myös noudattaa Suomi sivuston rakennuksessa. 

Swissline Finlandille rakennettiin nettisivut WooCommerce verkkokaupalla. Tärkein ominaisuus oli ”jäsenalue” eli ammattiasiakkaiden tulee voida kirjautua järjestelmään sekä tehdä tilauksia sekä latauksia jäsenalueen kautta. 

Tuotteiden lisäksi jäsenalueella on ladattavia kuvia, oppaita sekä tekstejä, joita jälleenmyyjät voivat hyödyntää. Nämä eivät kuitenkaan saa olla kuluttaja-asiakkaiden nähtävillä tai saatavilla, jonka vuoksi kuluttajakaupassa on nähtävillä vain tietoja sekä kuvia tuotteista.

Asiakkaalle tuotetaan myös kuukausittain orgaanista sisältöä heidän sosiaalisen median kanaviin, josta onkin tarkoitus siirtää asiakkaita ostopolkua pitkin kohti nettisivuja ja ostopäätöstä.

Käy tässä välissä Swissline sivuilla!

DIGITAALINEN OSTOPOLKU & MARKKINOINTI

Nettisivu- ja verkkokauppaprojektin valmistuttua oli aika lähteä tarkastelemaan säännölistä markkinointia ja tapoja, joilla ohjata liikennettä sivustolle. 

Tähän otettiin avuksi digitaalinen ostopolku ja sen suunnittelu. Digitaalista ostopolkua on käyty läpi yhdessä useammankin kerran, mutta sen perusteet on vedetty yhteen workshopissa, jossa käytiin läpi mm.

  • Ihanneasiakkaat, mistä heidät tavoittaa ja millaista sisältöä he kuluttavat
  • Tapoja, joilla ohjaamme asiakkaat eteenpäin ostopolulla
  • Vaikuttaminen ja läsnäolo sosiaalisessa mediassa
  • Somesuunnitelma ja kattoteemat

Tärkeäksi osaksi muodostui myös näiden toimien seurattavuus sekä analytiikan kerääminen. 

Kaikessa tekemisessä pyritään painottamaan sitä, että ei tehdä vain yhtä yksittäistä osa-aluetta, vaan hoidetaan kokonaisvaltaisesti kokonaisuutta, jolloin päästään tehokkaammin tavoitteisiin.

JATKUVAN YHTEISTYÖN ARVO ASIAKKAALLE

Nettisivuprojektin jälkeen yhteistyötä on jatkettu kuukausittaisena.

Jatkuva yhteistyö on mahdollistanut asiakkaalle henkilökohtaisen tuen ja turvan sivustoon sekä digitaaliseen ostopolkuun ja markkinointiin liittyvissä asioissa.

Olen myös toiminut asiakkaalle sparrina sekä apuvoimana muihin yritykseen littyvissä asioissa, jolloin he ovat pystyneet ulkoistamaan useampia osa-alueita luottavaisin mielin lyhyelläkin varoitusajalla.

Ei ole sellaista hetkeä, etteikö asiakas voisi laittaa viestiä tai soittaa ja kysyä neuvoa tai apua ja sellaista yhteistyötä arvostan myös itse eniten. Tällaisessa tapauksessa pystyn antamaan asiakkaalle parhaimman mahdollisen hyödyn.

Jatkuva yhteistyö helpottaa myös huomattavasti toimien seurattavuutta sekä analysointia. Kun yhteistyö on tiivistä sekä jatkuvaa ovat tehdyt muutokset myös dataan perustuvaa sekä harkittua. 

KOLAHTIKO TÄSSÄ ASIAKAS CASESSA JOKIN?

Jos jäit miettimään, että voisin olla avuksi teille saman tyylisissä jutuissa, varaa veloitukseton etäkartoitus niin katotaan etäkahvien äärellä yhdessä lisää ☕️ ☺️ Tämä ei sido sinua mihinkään, joten varaa matalalla kynnyksellä!