Asiakascase – Pomoni

Pomoni on johdon ja esihenkilöiden työnohjaukseen sekä palautumisvalmennukseen erikoistunut yritys.

Pomonin Pomona toimii Sanna Nurmi, jolla on +20 vuoden kokemus johtamisen, osaamisen ja organisaatiokulttuurin kehittämisestä.

Pomonilta löytyi kattava brandbook, jonka johdolla lähdettiin suunnittelemaan kokonaisuutta.

Pomoni tarvitsi tyylikkäät, informatiiviset sekä kattavat nettisivut. Sivujen tuli olla helposti ylläpidettävät, jolloin niiden käyttöikä ja hyöty on paras mahdollinen. Palautetta on kerätty asiakkaan toimesta kysely-menetelmällä.

Myöhemmin kuvioihin tuli graafista suunnittelua, hakukoneoptimointia kuukausittaiselle blogille sekä myöskin digitaalinen ostopolku, sen seurattavuus sekä mitattavuus.

Käy tässä välissä Pomonin sivuilla!

UI- JA UX-SUUNNITTELU

UI-suunnittelua lähdettiin kehittämään Pomonin valmiin brandbookin perusteella.

UI-suunnitteluun haluttiin tueksi lisää visuaalista materiaalia ja tämän johdosta päädyttiin toteuttamaan upeat graafiset elementit. Tällä graafisella työllä haluttiin myös helpottaa asiakkaan muiden materiaalien luomista sekä suunnittelua, joten ne suunniteltiin niin, että asiakas pystyy hyödyntämään näitä materiaaleja niin nettisivuilla, somessa kuin esimerkiksi koulutusmateriaaleissaankin.

Nämä graafiset elementit on toteutettu JN-Marketing & Co. graafikon kautta.

UI- ja UX-suunnittelussa on pidetty mielessä yhdessä asiakkaan kanssa asetetut tavoitteet. Pomonin yksi tärkeimmistä arvoista on selkeys, joka pidettiin mukana sivuston suunnittelutyössä.

Myös myynnillinen näkökulma haluttiin mukaan, mutta ilman tuputtavaa myymistä. Tähän onkin otettu pääpainoksi useat pehmeät konversiot sekä myös kovia konversioita niille, jotka ovat jo pidemmällä ostopolulla.

Kurkkaa graafiset elementit livenä tästä!

DIGITAALINEN OSTOPOLKU & MARKKINOINTI

Nettisivuprojektin alussa Pomonille tehtiin laaja hakusanatutkimus sisällöntuoton tueksi ja edesauttamaan sivuston hakukonenäkyvyydessä.

Nettisivuprojektin valmistuttua oli aika lähteä tarkastelemaan säännölistä markkinointia, sisällöntuottoa ja tapoja, joilla ohjata liikennettä sivustolle. 

Tärkeäksi osaksi muodostui myös näiden toimien seurattavuus sekä analytiikan kerääminen.

Näiden toimien johdosta lähdettiin asiakkaalle toteuttamaan digitaalisen ostopolun suunnitelmaa, jota käytiin asiakkaan kanssa yhteisessä workshopissa läpi.

Wokshopissa käytiin läpi mm.

  • Ihanneasiakkaita, mistä ja miten heidät tavoittaa
  • Kuinka Pomoni voi ohjata orgaanisesti somekanavistaan seuraajia eteenpäin ostopolulla
  • Henkilöbrändäystä ja sen merkitystä digitaalisessa ostopolussa
  • Kuinka tuoda digitaalinen ostopolku osaksi kaikkea tekemistä

JATKUVAN YHTEISTYÖN ARVO ASIAKKAALLE

Nettisivuprojektin jälkeen yhteistyötä on jatkettu kuukausittaisena.

Jatkuva yhteistyö mahdollistaa asiakkaalle henkilökohtaisen tuen ja turvan sivustoon sekä digitaaliseen ostopolkuun ja markkinointiin liittyvissä asioissa. 

Markkinointitoimenpiteiden seuraaminen sekä analysointi helpottuu, kun tuloksia voidaan seurata sekä käydä yhdessä läpi. Näin myös tehdyt muutokset perustuvat kerättyyn dataan, eikä mutuun.

KOLAHTIKO TÄSSÄ ASIAKAS CASESSA JOKIN?

Jos jäit miettimään, että voisin olla avuksi teille saman tyylisissä jutuissa, varaa veloitukseton etäkartoitus niin katotaan etäkahvien äärellä yhdessä lisää ☕️ ☺️ Tämä ei sido sinua mihinkään, joten varaa matalalla kynnyksellä!