Markkinoinnin valmennukset – kokonaisuus haltuun kerralla
Kuulostaako tää tutulta?
Tiedät suurin piirtein, mitä markkinointitoimenpiteitä sun tulisi tehdä. Oot ehkä tietoinen siitä, ketä on sun ihanneasiakas ja tiedät mahdollisesti mistä kanavista hänet tavoitat.
Se mikä kuitenkin saattaa takkuaa on suunnitelmallisuus ja säännöllisyys. Nämä taas aiheuttaa sen, että kaikki markkinointi tuntuu tahmealta, ne ei oikein tuota (paitsi pään vaivaa) ja loppupeleissä ne jää tekemättä, jolloin kierre on valmis.
Mun asiakkaiden yleisin haaste markkinoinnissa on se, että ei olla varmoja kenelle tehdään ja mitä toimia pitäisi tehdä. Tähän kirsikkana on se, että ei osata mitata tekemisen tulosta eikä pystytä tekemään pitkäjänteisesti tai suunnitelmallisesti töitä.
Nyt tähän olisi tarjolla yksinkertainen vastaus: Markkinoinnin kokonaisuus -hybdiriverkkovalmennus
Markkinoinnin ulkoistus – kannattaako se?
Markkinoinnin valmennukset – kokonaisuus haltuun kerralla
Markkinoinnin ulkoistus – kannattaako se?
Markkinointi on haastavaa, koska tietoa on saatavilla todella paljon
Oon luonu Markkinoinnin kokonaisuus -valmennuksen, joka tuo jokaiselle yrittäjälle ja yritykselle mahdollisuuden oppia tekemään markkinointia kustannus- ja aikatehokkaasti, mutta niin, että valitut toimet on muovattu juuri heidän yritykselle.
Ja jotta ei tarvii kahlata koko nettiä läpi ja selata satoja oppaita – oon lyöny koko mun +12 vuoden myynnin, markkinoinnin sekä palvelumuotoilun osaamisen yhteen markkinoinnin kokonaisuuteen.
Tää ei oo mikään tavallinen verkkokurssi, sillä jokaisessa kurssissa mä kuljen henkilökohtaisesti mukana, autan, ohjaan ja sparraan – niin etäyhteyksin 1:1 tapaamisissa, kuin jatkuvalla sähköpostin vaihdolla.
Videoilta saat perustietoa, muistutusta sekä herätellään ajatuksia. Henkilökohtaisissa tapaamisissa tapahtuu se työ, jossa mietitään steppejä just sun yrityksen markkinoinnin kehittämistä varten. Ei yleisellä tasolla vaan tasan tarkkaan sun yritykselle.
Kurkkaa valmennusalustaa täältä!
Markkinoinnin ulkoistus – kannattaako se?
Markkinoinnin ulkoistus – kannattaako se?
Kenelle markkinoinnin valmennus sopii?
Useimmiten yrittäjillä ja yrityksillä on haasteita joko siinä, että ei oo aikaa, osaamista tai rahaa tehdä markkinointia. Koska markkinointi ei oo rakettitiedettä pystyy sen jokainen sisäistämään ja oppimaan, mutta siinä saattaa tarvita hiukan apua. Kurkkaa alta, olisko tää valmennus sulle sopiva:
Ajanhallinnan ja resurssien haasteet
Kamppailetko ajan ja rajallisten resurssien hallinnassa? Varsinkin yksinyrittäjänä pidetään me monta eri hattua päässä, jolloin aika ja priorisointi on tärkeää. Valmennus auttaa sinua kehittämään markkinointiin tehokkaita prosesseja sekä priorisoimaan, jotta voit keskittyä siihen mihin haluat. (vaikka ihan vaan vapaa-ajan viettämiseen)
Myynnin ja näkyvyyden tehostus
Tässä valmennuksessa keskitytään ensin luomaan vankka perusta, jonka päälle rakennetaan tehokas ja myyntiä edistävä markkinointi. Aloittaen houkuttelevien ja käytettävyydeltään erinomaisten verkkosivujen luomisesta aina sosiaalisen median vahvaan läsnäoloon. Varmistan, että jokainen osa-alue käsitellään perusteellisesti, mikä lisää yrityksesi näkyvyyttä sekä myyntiä.
Uuden tiedon ja taitojen tarve
Haluat pysyä ajan tasalla uusista markkinointitrendeistä ja -tekniikoista tai haluat tietää, mikä olisi teille aidosti toimiva tapa tehdä pitkäjänteistä markkinointia. Tarvitset apua näiden taitojen kehittämisessä, haluat terävöittää osaamistasi tietyllä osa-alueella tai mikä parasta – haluat hanskata markkinoinnin kokonaisuuden.
Haluat hallita markkinointiprosessia paremmin
Et ole ihan varma, miten parantaa tai tehdä yrityksesi markkinointia? Koet hankalaksi löytää punaisen langan ja seurata sitä? Tämä valmennus on suunniteltu antamaan sinulle työkalut ja taidot hallita markkinointia kokonaisvaltaisesti, strategian suunnittelusta toteutukseen ja analytiikkaan, auttaen sinua tekemään tietoon perustuvia päätöksiä ja kasvattamaan liiketoimintaasi.
Työn ja vapaa-ajan tasapainon etsintä
Huomaatko, että markkinoinnin tekeminen jää aina varsinaisen ”työajan” ulkopuolelle? Ideoit markkinointikampanjoita ja tuotteistat palveluita yön pimeinä tunteina tai lounastauolla? Markkinoinnin valmennus rakentaa sinulle vahvan pohjan, jonka avulla pystyt tekemään markkinointia suunnitelmallisesti ilman, että sitä pitää tehdä aina paniikissa työajan ulkopuolella.
Olet uusi yrittäjä tai perustamassa yritystä
Tämä valmennus on niin perusteellinen aina brändistä, palveluista ja kohderyhmistä asti, että se soveltuu erinomaisesti yrittäjille, jotka ovat juuri aloittamassa. Tämän valmennuksen avulla saat heti avaimet käteen -periaatteella kaiken, jota tarvitset tietääksesi mitä teet, missä, milloin ja kenelle – ja vielä enemmän 😉
Tämän valmennuksen jälkeen sinulla on:
Valmis brändiohjeistus
Tiedät miltä brändisi näyttää visuaalisesti, miltä se kuulostaa, ketä se haluaa puhutella, missä kanavissa ja millaisella sisällöllä. Voit palata tähän materiaaliin aina mikäli alat epäillä olevasi harhautumassa tieltä. Osaat hyödyntää brändiohjeistusta ja näin markkinointisi on tunnistettavaa sekä hyödyttää sinua monikanavaisesti.
Myyvät, tyylikkäät ja toimivat nettisivut
Valmennuksessa luodaan vahva markkinoinnin perusta ja nettisivut ovat yksi tärkeimpiä osia. Valmennuksessa opit luomaan itse tyylikkäät sekä asiakasystävälliset nettisivut, joilla myös myyt ja hyödynnät koko ostopolkusi potentiaalin! Opit myös ylläpitämään sekä päivittämään nettisivujasi, jolloin et tarvitse tavanomaisiin hommiin ulkopuolista toimijaa vaan voit pitää sivut omissa käsissäsi.
Tavoitteet ja mittarit niiden saavuttamiseksi
Olet asettanut lyhyen sekä pitkän aikavälin tavoitteet. Tiedät, mitä tavoittelet ja sinulla on konkreettinen suunnitelma mitä askelia tulee ottaa ja mitä toimia tulee tehdä, jotta näihin asetettuihin tavoitteisiin päästään. Olet asettanut mittarit, joilla seuraat kehitystä ja tavoitteiden saavuttamista. Mittareihin ja niiden dataan perustuen, pystyt tekemään muutoksia sekä kehitystä markkinointiin. Tiedät mikä toimii, mikä ei ja mistä syystä.
Käsitys miten ostopolku toimii ja kuinka hyödyt siitä
Ostopolku on yrityksesi tärkein pääoma, sillä siihen kiteytyy käytännössä kaikki siitä asti, kun asiakas ensi kerran kuulee sinusta aina siihen asti, että hän tekee ostopäätöksen. Tämä valmennus perustuu pitkälti ostopolkuun, sen suunnitteluun ja analysointiin. Valmennuksen jälkeen osaat siis itsenäisesti kehittää yrityksesi ostopolkuja tulevaisuudessa.
Kyky tehdä hakukoneoptimointia
Tuotat sisällön nettisivuillesi itsenäisesti. Valmennuksessa käymme läpi myös miten voit valjastaa tekoälyn työskentelemään sisältöjen parissa kanssasi. Tiedät mitä eroa on H1 ja H2 tason otsikoilla, miten etsit omaan alaasi sopivia hakusanoja ja miten seuraat niiden kehittymistä. Tiedät myös teknisestä SEO:sta ja osaat ottaa sen huomioon omilla nettisivuillasi.
Kokonaisvaltainen ymmärrys markkinoinnista
Tällä en tarkoita, että olet opetellut tuhansia eri tapoja markkinoida – päin vastoin. Minä olen opetellut ne puolestasi, jotta sinä voit kaapia kermat päältä ja valitsemme yhdessä ne, jotka aidosti ovat sinun yrityksellesi hyödyllisiä markinoinnin keinoja. Osaat tehdä markkinointi sekä sisältösuunnitelman ja hyödyntää sitä markkinoinnissasi säännöllisesti.
Markkinoinnin ulkoistus – kannattaako se?
Markkinoinnin valmentaja – Jutta Niemi
Olen ollut +12 vuotta myynnin ja markkinoinnin maailmassa – niin inhouse tiimeissä eri yrityksissä kuin nyt jo useamman vuoden yrittäjänä. Palvelumuotoilun lisäsin osaamiseeni, kun valmistuin ylemmästä ammattikorkeasta 2020 ja se on tuonut osaamiseeni valtavasti lisää syvyyttä.
Olen opettanut ja valmentanut markkinointia lähestulkoon jokaiselle asiakkaalleni, joita on vuosien varrella kertynyt useita kymmeniä.
Palautteet, joita saan asiakkailta ovat yleisesti siitä, että kanssani on kiva ja helppo jutella, on kuin ideoisi ystävän kanssa kahvikupin äärellä enkä käytä turhaa vaikeaa jargonia vaan puhun asioista ymmärrettävästi, jotta asiakkaani on helppo ymmärtää mitä tarkoitan.
Parhaita palautteita saan laajasta tietotaidosta ja siitä, että tietoni ei rajoitu pelkästään teoriaan. Tästä olen erityisen ylpeä, sillä olen tehnyt ja teen aktiivisesti eri markkinoinnin toimenpiteitä, joista myös valmennan asiakkaitani. Näin ollen näen ja tiedän miten ja mitkä asiat toimii ja mitkä välttämättä taas eivät. Tästä kaikesta kokonaisuudesta valmennuskin koostuu.
Elän ja hengitän asiakkaitteni markkinointia ja se on se, joka minua motivoi myös luomaan tämän valmennuksen hybridi muotoon. Tämä tarkoittaa siis sitä, että valmennus on osittain verkkokurssi, mutta kuljen rinnallasi niin yksilötapaamisissa kuin myös jatkuvan kirjeenvaihdon päässä.
Haluan, että jokaisella yrittäjällä on mahdollisuus tehdä kokonaisvaltaista ja suunnitelmallista markkinointia – ilman, että se kuormittaa valtavasti ja vie älyttömästi aikaa.
Valmennuksen tarkoitus on ohjata sinua kohti parempia tuloksia, mutta samalla myös parempaa markkinoinnin prosessia, jonka avulla sinulle vapautetaan lisää aikaa tehdä niitä asioita, joita itse haluat.